OBJEDNÁVKA JÍDEL

 

 
 
 
 

ZIMBRA

 

pošta

POŠTA

 
 
 
 

MOBILEKMAN

 
 
 
      NUXEO     

         

 

 
Zaměstnanci

 logo                   
   
 


 

 

Konference projektu HOBIT shrnula hlavní závěry a výstupy pilotní fáze projektu – přednášející představili například padesátku krátkých simulačních videí, která reálně zobrazují příznaky daných onemocnění a slouží k testování reakcí žáků na tyto případy. Účastníci se také seznámili s prvními statistickými výsledky, projekt totiž nejen vzdělával, ale také sbíral data o vědomostech žáků. „Ze získaných dat jsme zjistili, že žáci mají dobré znalosti o srdečním infarktu, ale naopak vědomosti o mozkovém infarktu jsou slabé. Nicméně, po zhlédnutí výukového filmu a simulačních scének se jejich znalosti v obou oblastech zvýšily – se zvolenou metodikou jsme tedy na správné cestě," uvedl garant projektu a vedoucí Komplexního cerebrovaskulárního centra FNUSA docent Robert Mikulík.

Projekt HOBIT také aktivně zapojil žáky formou soutěží - v závěru konference tak byli oceněni žáci z Gymnázia Boskovice a Klvaňova gymnázia v Kyjově jako vítězové v soutěžích o Nejlepší lékařský tým a v Kreativní soutěži, která žáky motivovala k aktivní popularizaci problematiky. „Jsem rád, že něco takového existuje, protože je to pro žáky mého věku skvělou příležitostí, jak se více zajímat o různé nemoci, jak se chovat a co dělat, když někoho v našem okolí postihne nějaká ta nemoc," řekl například účastník Kreativní soutěže Dalibor Sedlák.

Součástí konference byla i tvůrčí dílna, během níž pedagogové sdíleli své vlastní zkušenosti o průběhu projektu a společně s realizačním týmem diskutovali o tom, jak výuku těchto témat na školách do budoucna co nejlépe rozšířit.

Projekt HOBIT (HOdina BIologie pro živoT) uskutečnilo Mezinárodní centrum klinického výzkumu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (FNUSA-ICRC) díky dotaci z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost - Globálního grantu Jihomoravského kraje. „Ačkoliv projekt operoval s malým rozpočtem, dokázal tisícům dětí předat opravdu důležité informace a vytvořit propracovanou vzdělávací platformu," upozornila spoluautorka projektu a Vedoucí grantového oddělení FNUSA-ICRC Veronika Svobodová.

Výuka v projektu HOBIT se koná multimediální, interaktivní a zábavnou formou. Žáci během jedné vyučovací hodiny procházejí hned dvojím testováním prostřednictvím simulačních videí a zhlédnou vzdělávací film, který jim kombinací hraných a animovaných scén osvětlí problematiku. „Projekt je jedinečný v tom, že jako první v České republice cílí na děti a nikoliv na dospělou populaci, u které se vzdělávací kampaně na záchranu při mozkovém infarktu ukázaly jako neúčinné," dodává ředitel nemocnice Martin Pavlík.

Do dvouletého projektu HOBIT se zapojilo 37 škol z Jihomoravského kraje, 54 pedagogů a během vzdělávacích hodin bylo proškoleno bezmála 2500 žáků.

 

Kontakt:
Mgr. Pavel Gejdoš - PR manažer FNUSA-ICRC, pavel.gejdoš@fnusa.cz, tel. 605 231 414
Mgr. Lucie Hanáková - Manažerka projektu HOBIT, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., tel. 604 121 122
Internetové stránky projektu HOBIT: www.projekthobit.cz 

03 12 FNUSA Hobit 0083  hobit2


 
certifikat kvality logo

CZ06 04 epicare

emas logo CZ 000053 FNUSA

 


ICRC logo cz tag    logo sice  logo hobit logo kardiovize logo akademi FN21 logo dobrocentrum 1